Telefoni

Fra itINFO
Revisjon per 16. okt. 2013 kl. 10:41 av Sivstr (diskusjon | bidrag) (Ny side: {{Produktinfoboks |produktnavn=Idrettsmail |utvikler=Microsoft |lansert=2001 |sisterelease=Exchange 2007 - lansert 2009 |plattform=Webapplikasjon |nettleserstøtte=Internet Explorer, beg...)

(diff) ← Eldre revisjon | Nåværende revisjon (diff) | Nyere revisjon → (diff)
Hopp til: navigasjon, søk
Produktinformasjon
Produktnavn Idrettsmail
Utvikler Microsoft
Lansert 2001
Siste release Exchange 2007 - lansert 2009
Teknisk
Plattform Webapplikasjon
Serveradresse https://www.idrettsmail.no
Nettleserstøtte Internet Explorer, begrenset støtte for andre
Support
Kundestøtte NIF-IT Support
Supportavtale SLA Kontorstøtte- og basis Idrettspakke

Beskrivelse av tjenesten

Kontortelefon: Norges idrettsforbund benytter IP telefoni løsninger med teknologi og utstyr fa Cisco Systems. Telenor er vår leverandør som leverer abonnementstype Proffnett. ProffNett har en felles sentralbordløsning, kalenderfunksjon og knytter sammen bedriftens mobiltelefoner på et nett og gjør det enkelt å ta i mot samtaler på farten, viderekoble samtaler til kolleger eller snakke med flere personer samtidig.

Mobiltelefon: Våre kunder/brukere står i utgangspunktet fritt til å benytte den telefonen man preferer. Men, det er verdt å merke seg at dersom man ønsker e-post tjenester fra NIF-IT til sin telefon, så må man kjøpe en telefon som støtter Exchange Active Sync protokollen (EAS). Det er kun over denne protokollen at man får kontakter, kalender, oppgaver og e-post til egen mobiltelefon. Se egen veiledning på våre hjelpesider.

Hvert organisasjonsledd beslutter på selvstendig grunnlag hvilke modeller som kan bestilles av arbeidstakere i organisasjonsleddet. NIF IT forutsetter at alle som bestiller mobiltelefoner har innhentet nødvendig tillatelse av egen leder m.h.t. hva som er godkjent som standard mobiltelefon.

Hva er inkludert?

  • Felles sentralbord
  • Sett over
  • Profiler (Alltid svar) - med tidsstyring
  • Svarkjeder
  • En ansatt = ett nummer.
  • Behold Hovednummer
  • Fakturakontroll
  • Ring kostnadsfritt internt
  • Telefonkonferanser
  • Internnummer

Hva kan du forvente?

Tjenestetilgjengelighet:

  • 99 % oppetid innenfor primærtiden, eksklusiv planlagt vedlikehold
  • Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0700 til 2200 på hverdager
  • Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0900 – 1800 på helg og helligdager

Med primærtid menes det tidsvinduet hvor tjenester garanteres tilgjengelig.

Support:

  • Åpningstid for Support er 0800-1530 på hverdager
  • Åpningstid for Support er 0800-1900 på Mandag - Torsdag, Fredag til 15.30 for klubber
  • Regulær arbeidstid er 0800-1530

Responstid feilhåndtering:

Med feilhåndtering menes de aktiviteter som kreves for å opprettholde tjenestenes funksjonelle nivå samt å holde tjenestene tilgjengelig for brukerne. NIF-IT opererer med 4 feilklasser, som har tydelige krav til responstid for både svar og løsning:

  • Kritisk feil - Så raskt som overhode mulig
  • Alvorlig feil - Så raskt som overhode mulig
  • Moderat feil - 4 timer og løsning innen 3 dager
  • Mindre feil - I løpet av neste arbeidsdag og løsning etter avtale

Hva koster dette?

Forutsetter undertegnet rammeavtale og idrettens basiskontorpakke.

Hvordan kan du bidra til å få en best mulig ytelse?

  • Benytte et effektivt nettverk
  • Installere ActiveSync for bruk av Idrettsmail på smartmobiler eller tablets (fungerer på de fleste enhetene)

Tilgang

Veiledning mobil


Notis Ved spørsmål kontakt vår supporavdeling per e-post eller via telefon: 03615