Forskjell mellom versjoner av «SportsAdmin»
m |
|||
Linje 4: | Linje 4: | ||
|utvikler=Norges idrettsforbund | |utvikler=Norges idrettsforbund | ||
|lansert=2005 | |lansert=2005 | ||
− | |sisterelease=[[SportsAdmin 5. | + | |sisterelease=[[SportsAdmin 5.1]] - lansert 11.05.2015 |
|plattform=Webapplikasjon | |plattform=Webapplikasjon | ||
|serveradresse=https://sportsadmin.nif.no | |serveradresse=https://sportsadmin.nif.no |
Revisjonen fra 12. mai 2015 kl. 00:46
![]() | |
Produktnavn | SportsAdmin |
---|---|
Utvikler | Norges idrettsforbund |
Lansert | 2005 |
Siste release | SportsAdmin 5.1 - lansert 11.05.2015 |
Teknisk | |
Plattform | Webapplikasjon |
Serveradresse | https://sportsadmin.nif.no |
Nettleserstøtte | Internet Explorer 8-10, Chrome, Firefox |
Support | |
Kundestøtte | NIF-IT Support |
Supportavtale | Tjenestekrav Idrettssystemer |
Innhold
Beskrivelse av tjenesten
SportsAdmin er et nasjonalt idrettsadministrativt system utarbeidet av og for norsk idrett. Systemet hjelper deg med de vanligste og sentrale arbeidsoppgaver knyttet til:
- Registrering og oppdateringer av person- og organisasjonsopplysninger
- Arrangementsplanlegging og deltakerhåndtering
- Terminlister og påmeldingsløsninger
- Effektiv kommunikasjon og distribusjon av informasjon
Det sentrale systemet
SportsAdmin er også kjernen/navet for andre løsninger og sikrer en enhetlig og sikker behandling av person- og organisasjonsopplysninger. Både Min Idrett og ForbundetOnline er eksempler på løsninger som bygger på SportsAdmin. I tillegg fungerer SportsAdmin også som integrasjonsrammeverk for andre idrettsfaglige systemer, som for eksempel fotballforbundets system FIKS. in.
Hva er inkludert?
SportsAdmin er laget for å støtte alle organisatoriske og administrative nivåer i norsk idrett, mens Min Idrett ivaretar det enkelte medlem, utøver og familie. Systemet har tilpasset funksjonalitet for klubber, kretser og særforbund. Enten du er leder, arrangementsansvarlig eller medlemsansvarlig i klubben din, administrativ ansatt i en idrettskrets eller særforbund vil du kunne benytte SportsAdmin.
Hva kan du forvente?
Tjenestetilgjengelighet:
- 99 % oppetid innenfor primærtiden, eksklusiv planlagt vedlikehold
- Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0700 til 2200 på hverdager
- Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0900 – 1800 på helg og helligdager
Med primærtid menes det tidsvinduet hvor tjenester garanteres tilgjengelig.
Support:
- Åpningstid for Support er 0800-1530 på hverdager
- Åpningstid for Support er 0800-2000 på hverdager for klubber
- Regulær arbeidstid er 0800-1530
Responstid feilhåndtering:
Med feilhåndtering menes de aktiviteter som kreves for å opprettholde tjenestenes funksjonelle nivå samt å holde tjenestene tilgjengelig for brukerne. NIF-IT opererer med 4 feilklasser, som har tydelige krav til responstid for både svar og løsning:
- Kritisk feil - Så raskt som overhode mulig
- Alvorlig feil - Så raskt som overhode mulig
- Moderat feil - 4 timer og løsning innen 3 dager
- Mindre feil - I løpet av neste arbeidsdag og løsning etter avtale
Hva koster dette?
Ingen ekstra kostnader for bruk av fagapplikasjonen, tilgjengelig for alle i idretten.
Hvordan kan du bidra til å få en best mulig ytelse?
For best utnyttelse av tjenestene anbefales bruk av støttede nettlesere og operativsystem, samt bruk av effektivt nettverk.
Hvor finner en SportsAdmin
En kan logge seg inn på SportsAdmin her.
OBS Idrettens ID krever Identifisering ved innlogging.
Brukerveiledninger
![]() |
Se SportsAdmin Brukerveiledninger for dokumentasjon og veiledinger knyttet til SportsAdmin |
Releasenotes og kjente feil
![]() |
Se Release for å finne ut av hva som er nytt, endret og rettet i ulike versjoner av SportsAdmin |
![]() |
Ved spørsmål kontakt vår supportavdeling per e-post eller via telefon: 03615 |