Min idrett
![]() | |
Produktnavn | Min idrett |
---|---|
Utvikler | Norges idrettsforbund |
Lansert | 2009 |
Siste release | Min idrett 4.5 - lansert 03.12.13 |
Teknisk | |
Plattform | Webapplikasjon |
Serveradresse | https://minidrett.nif.no |
Nettleserstøtte | Internet Explorer 8-10, Safari, Chrome, Firefox |
Support | |
Kundestøtte | NIF-IT Support |
Supportavtale | Tjenestekrav Idrettssystemer |
Innhold
Beskrivelse av tjenesten
Min idrett er din personlige side inn mot idrettens medlemsregister og idrettssystemene.Se video Min idrett generelt
Alle som er registrert som medlem av et idrettslag, med tillitsverv eller andre funksjoner i idretten blir registrert i idrettens databaser. Det er derfor viktig for deg som enkeltmedlem og for dine lag og forbund, at opplysningene som er registrert er korrekte.
Min idrett er din personlige portal til disse systemene. Her kan du som medlem, utøver, tillitsvalgt eller administrativt ansatt få oversikt over og endre egne opplysninger, melde deg på konkurranser og kurs, samt betale lisens, påmeldinger, og betalingskrav fra ditt idrettslag.
I Min idrett kan du:
- Endre din personlige informasjon (eks. adresseendringer hvis du flytter, e-post osv.)
- Se hvilke medlemskap, verv og kompetanse som er registrert på deg
- Betale krav fra din klubb (kontingent, treningsavgift osv. - betinger at klubben bruker KlubbAdmin)Se veiledning Betaling av klubbavgift
- Betale dine lisenser og skrive ut lisenskort (betinger at forbundet benytter SportsAdmin Lisens)
- Melde deg på og betale kurs (betinger at arrangør benytter SportsAdmin Kurs)
- Melde deg på og betale arrangementer (konkurranser, stevner, løp, møter) (betinger at arrangør benytter SportsAdmin Arrangement)Se veiledning Påmelding
- Registrere din familie og gjøre de samme operasjonene for hele familien samlet.Se veiledning Legg til familie
Hva er inkludert?
Tilgang til Min idrett og alle funksjoner basert på dine og/eller dine barns medlemsskap.
Hva kan du forvente?
Tjenestetilgjengelighet:
- 99 % oppetid innenfor primærtiden, eksklusiv planlagt vedlikehold
- Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0700 til 2200 på hverdager
- Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0900 – 1800 på helg og helligdager
Med primærtid menes det tidsvinduet hvor tjenester garanteres tilgjengelig.
Support:
- Åpningstid for Support er 0800-1530 på hverdager
- Åpningstid for Support er 0800-2000 på hverdager for klubber
- Regulær arbeidstid er 0800-1530
Responstid feilhåndtering:
Med feilhåndtering menes de aktiviteter som kreves for å opprettholde tjenestenes funksjonelle nivå samt å holde tjenestene tilgjengelig for brukerne. NIF-IT opererer med 4 feilklasser, som har tydelige krav til responstid for både svar og løsning:
- Kritisk feil - Så raskt som overhode mulig
- Alvorlig feil - Så raskt som overhode mulig
- Moderat feil - 4 timer og løsning innen 3 dager
- Mindre feil - I løpet av neste arbeidsdag og løsning etter avtale
Hva koster dette?
Min idrett er gratis for alle.
Hvordan kan du bidra til å få en best mulig ytelse?
For best utnyttelse av tjenestene anbefales bruk av støttede nettlesere og operativsystem, samt bruk av effektivt nettverk.