Forskjell mellom versjoner av «Idrettens nettverk»

Fra itINFO
Hopp til: navigasjon, søk
(Ny side: ===Beskrivelse av tjenesten=== NIF-IT tilbyr tilknytning til Idrettens Nettverk. Vi benytter Telenor Nordic Connect/IP VPN. Du er tilknyttet Idrettens Nettverk med en sikret VPN forbind...)
 
 
(14 mellomliggende revisjoner av 2 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
 
===Beskrivelse av tjenesten===
 
===Beskrivelse av tjenesten===
  
NIF-IT tilbyr tilknytning til Idrettens Nettverk. Vi benytter Telenor Nordic Connect/IP VPN. Du er tilknyttet Idrettens Nettverk med en sikret VPN forbindelse. IP-telefoni og trafikk til terminalmiljøet blir prioritert for å sikre båndbredde til de viktigste arbeidsverktøyene.  
+
'''Idrettens nettverk (WAN)'''
 +
 
 +
NIF-IT tilbyr tilknytning til idrettens nettverk. Telenor Nordic Connect/IP VPN benyttes og man er tilknyttet idrettens nettverk med en sikret VPN forbindelse. Brukergrensesnittet mellom idrettens nettverk og den enkelte bruker er kabling fra veggen.
 +
IP-telefoni og trafikk til terminalmiljøet blir prioritert for å sikre båndbredde til de viktigste arbeidsverktøyene.
 +
 
 +
'''Bredbånd (ADSL)'''
 +
 
 +
Norges idrettsforbund har inngått enavtale med Telenor på bredbåndslinjer til hjemmekontor.
 +
Se informasjon om reduserte priser [https://telenor.infored.no/privat/?avtale=idrett her].
  
 
===Hva er inkludert?===
 
===Hva er inkludert?===
  
 
* Tilgang til idrettens nettverk
 
* Tilgang til idrettens nettverk
*
+
===Hva kan du forvente?===
+
{{Forvente Kontorstøtte}}
 
 
* åpningstid på tjenesten er 24/7/365
 
* 98% oppetid arbeidsdager 0800-1530
 
* feilretting skal iverksettes i arbeidstiden fra 0800-1530 i løpet av 4 arbeidstimer
 
* ved feil utenfor normal arbeidstid kan det være noe responstid
 
  
 
===Hva koster dette?===
 
===Hva koster dette?===
  
Forutsetter undertegnet rammeavtale og idrettens basiskontorpakke.  
+
Forutsetter inngåelse av rammeavtale om IKT-tjenester og idrettens basiskontorpakke. Ved en individuell bredbåndsavtale med Telenor kan faktura sendes direkte til NIF.
 +
En slik avtale må avklares med leder.
  
 
===Hvordan kan du bidra til å få en best mulig ytelse?===
 
===Hvordan kan du bidra til å få en best mulig ytelse?===
Linje 24: Linje 28:
 
===Bestilling av tjenesten===
 
===Bestilling av tjenesten===
  
Ta kontakt med support@idrettsforbundet.no eller 03615.
+
{{notis | Ved spørsmål kontakt vår supportavdeling per [mailto:support@idrettsforbundet.no e-post] eller via telefon : 21 02 90 90}}

Nåværende revisjon fra 22. sep. 2017 kl. 09:34

Beskrivelse av tjenesten

Idrettens nettverk (WAN)

NIF-IT tilbyr tilknytning til idrettens nettverk. Telenor Nordic Connect/IP VPN benyttes og man er tilknyttet idrettens nettverk med en sikret VPN forbindelse. Brukergrensesnittet mellom idrettens nettverk og den enkelte bruker er kabling fra veggen. IP-telefoni og trafikk til terminalmiljøet blir prioritert for å sikre båndbredde til de viktigste arbeidsverktøyene.

Bredbånd (ADSL)

Norges idrettsforbund har inngått enavtale med Telenor på bredbåndslinjer til hjemmekontor. Se informasjon om reduserte priser her.

Hva er inkludert?

  • Tilgang til idrettens nettverk

Hva kan du forvente?

Tjenestetilgjengelighet:

  • 99 % oppetid innenfor primærtiden, eksklusiv planlagt vedlikehold
  • Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0700 til 2200 på hverdager
  • Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0900 – 1800 på helg og helligdager

Med primærtid menes det tidsvinduet hvor tjenester garanteres tilgjengelig.

Support:

  • Åpningstid for Support er 0800-1530 på hverdager
  • Åpningstid for Support er 0800-1900 på Mandag - Torsdag, Fredag til 15.30 for klubber
  • Regulær arbeidstid er 0800-1530

Responstid feilhåndtering:

Med feilhåndtering menes de aktiviteter som kreves for å opprettholde tjenestenes funksjonelle nivå samt å holde tjenestene tilgjengelig for brukerne. NIF-IT opererer med 4 feilklasser, som har tydelige krav til responstid for både svar og løsning:

  • Kritisk feil - Så raskt som overhode mulig
  • Alvorlig feil - Så raskt som overhode mulig
  • Moderat feil - 4 timer og løsning innen 3 dager
  • Mindre feil - I løpet av neste arbeidsdag og løsning etter avtale

Hva koster dette?

Forutsetter inngåelse av rammeavtale om IKT-tjenester og idrettens basiskontorpakke. Ved en individuell bredbåndsavtale med Telenor kan faktura sendes direkte til NIF. En slik avtale må avklares med leder.

Hvordan kan du bidra til å få en best mulig ytelse?

  • Oppkobling med en effektiv datamaskin

Bestilling av tjenesten

Notis Ved spørsmål kontakt vår supportavdeling per e-post eller via telefon : 21 02 90 90