Tjenestetilgjengelighet

Fra itINFO
Hopp til: navigasjon, søk

Hva kan du forvente?

Dette er tjenestetilgjengeligheten for idrettsystemene: SportsAdmin, Minidrett, TurneringsAdmin og ResultatAdmin

Tjenestetilgjengelighet:

99 % oppetid innenfor primærtiden, eksklusiv planlagt vedlikehold

Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0700 til 2200 på hverdager

Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0900 – 1800 på helg og helligdager

Med primærtid menes det tidsvinduet hvor tjenester garanteres tilgjengelig.


Support:

Åpningstid for Support er 0800-1530 på hverdager

Åpningstid for Support er 0800-2000 på hverdager for klubber

Regulær arbeidstid er 0800-1530


Responstid feilhåndtering:

Med feilhåndtering menes de aktiviteter som kreves for å opprettholde tjenestenes funksjonelle nivå samt å holde tjenestene tilgjengelig for brukerne. NIF-IT opererer med 4 feilklasser, som har tydelige krav til responstid for både svar og løsning:

Kritisk feil - Så raskt som overhode mulig

Alvorlig feil - Så raskt som overhode mulig

Moderat feil - 4 timer og løsning innen 3 dager

Mindre feil - I løpet av neste arbeidsdag og løsning etter avtale


Hva koster dette?

Ingen ekstra kostnader for bruk av fagapplikasjonen, tilgjengelig for alle i idretten.


Hvordan kan du bidra til å få en best mulig ytelse?

For best utnyttelse av tjenestene anbefales bruk av støttede nettlesere og operativsystem, samt bruk av effektivt nettverk.