Synkronisering av e-post til iPhone

Fra itINFO
Hopp til: navigasjon, søk

Denne veiledningen gjelder for telefonen Apple iPhone og er laget for Norges Idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité.

Oppsett av e-post på iOS enheter.

Notis Microsoft oppdaterer sine veiledninger fortløpende. Du finner lenke til Microsoft sine veiledninger for oppsett av iOS Mail app på din Apple enhet her.


Apple iOS Mail oppsett

  1. Åpne Innstillinge og velg Passord og kontoer
  2. Velg Legg til konto
  3. Velg Exchange
  4. Skriv inn e-post adresse og evt ønsket navn på postboksen. Blir du spurt om passord her, så må du opppgradere telefonen til siste versjon av iOS.
  5. Velg logg på
  6. Du vil bli sendt videresendt for å ta i bruk multifaktor autentisering.
  7. Godkjenn påloggingen
  8. Gi iOS tilganger ved å Godta betingelse.
  9. Velg hvilket innhold du ønsker å synkronisere, avslutt med Arkiver

Oppsett av e-post synkronisering på din mobil er nå ferdig.

NIF-IT har laget en illustrasjon av bildene du blir møtt med under oppsettet.

Ios iosmailapp.png

Problemer med synkronisering

Sette opp e-post synkronisering på nytt

Opplever du problemer med e-post synkronisering på din mobil kan det være nyttig være nyttig å sette opp synkroniseringen på ny. Man må først slette Exchange kontoen på mobilen. Når konten er slettet, setter man den opp på ny. Følg så veiledningen over, på ny.


  • Gå til Innstillinger
    • Velg Passord og kontoer
    • Velg exchange konten (din e-post adresse)
      • (Noter deg hvilke tjenester du i dag har synkronisert)
    • Velg Slett eller Fjern konto
    • Bekreft med Slett fra iPhone

Iphone remove account.png

Søkeord: IOS7, ios 7, apple, iphone, activesync, exchange,


Notis Ved spørsmål kontakt vår supportavdeling per e-post eller via telefon : 21 02 90 90