Medlemmer og utvalg

Fra itINFO
Hopp til: navigasjon, søk

Delemnet Medlemmer og utvalg, er inndelt i følgende underpunkter/sider;

  • Standard søkekriterier - hvordan du benytter de innebygde standard søkekriteriene for å sortere din medlemsmasse (er beskrevet på denne siden). Skal du søke etter en navngitt person, så benytter du søkefeltet Finn person.. - her ca du søke på fornavn, etternavn, mellomnavn og variasjoner av navn.


gå til neste - Personkortet - Registrere nytt medlem

tilbake til hovedsiden - KlubbAdmin



trykk på bilde om du ønsker en større versjon

Standard søkekriterier

For å forenkle behandlingen av medlemsmassen er det definert en rekke standard søke- / avgrensningskriterier. På hver av boksene/hovedfeltene for avgrensning av personer - er det en ekspansjons knapp (merket med rød ring rundt den første), som gjør at du får se hvilke verdier/muligheter du kan velge mellom. Systemet vil automatisk sortere medlemsmassen alfabetisk.

Husk at når du fyller inn kriterier, så avgrenser du medlemsmassen ift. den sorteringen du har bedt om. En vanlig feil i slike sammenhenger, er at man ved avgrensninger i noen sammenhenger har glemt andre kriterier som er satt over/under det feltet man jobber med. Du har muligheten til å tilbakestille filter-funksjonaliteten i den blå linken nederst til venstre.

Et forhold som er viktig å påpeke også her, er at en bruker får tilgang til den medlemsmassen administrator tildeler vedkommende. Mao. dersom en bruker er gitt tilgang til Fotball, så får han kun se alle medlemmer som er registrert som utøver i fotball (og ikke de som utøver andre idretter). Er du inne som medlemsansvarlig for et fleridrettslag - ja da ser du alle medlemmene og må gå til utvalg eller endre pålogging for å kun se en idrettsgren/gruppe.

1. Arkiv - gir deg to muligheter, å skille mellom aktive og utmeldte medlemmer. I en rekke sammenhenger så kan det være relevant å kunne søke blant utmeldte medlemmer, og da gjerne på årgang eller årstall de deltok.

2. Medlem f.o.m - gir deg mulighet til selv å definere en eksakt dato eller tidsperiode for når medlemmet/medlemmene har vært aktive, utmeldte i perioden m.v. Du må benytte åtte-sifrert dato og kan skrive dette med 01012002 (systemet legger automatisk til punktum mellom dag, måned og år).

3. Kjønn - skiller mellom mann eller kvinne, og kan være relevant ved sortering av f.eks. lag.

4. Fødselsdato - gir deg muligheten får å sortere ut medlemmene på årgang, eller reel aldersklasse. dato og kan skrive dette med 01012002 (systemet legger automatisk til punktum mellom dag, måned og år).

5. Alder - gir deg en mulighet for inndeling av medlemsmassen ift. den sorteringen som benyttes ved idrettsregistreringen.

6. Adresse - sorteres automatisk på laveste postnummer, og gir deg en mulighet for å sortere medlemmassen ift. geografisk bosted.

7. Rolle - de definerte rollen hentes fra SportsAdmin (hvor den må tildeles personen) og har sammenheng med definerte roller hver klubb skal besette og roller som de aktuelle idrettgrenene/særforbund definerer som rolle.

8. Detaljer - her gis du mulighet til å sortere medlemsmassen ift. de detaljene dere selv definerer under innstillinger. For eksempel så kan man da legge opp en detalj som frivillig ifm. klubbens arrangementer, og da kunne søke blant både aktive og utmeldte medlemmer.

9. Spesialfiltre - forskjellige filtre avhengig av hvilken rolle du er logget inn med som gir deg en oversikt over: Medlemmer som inngår i familierelasjon, Personer uten gruppemedlemskap Personer som ikke er blitt fakturert.


gå til neste - Personkortet - Registrere nytt medlem