Idrettsmail

Fra itINFO
Hopp til: navigasjon, søk
Notis Dette er et utgått produkt. Se E-post 14.0.
Produktinformasjon
Oulook Web Access 2007.gif
Produktnavn Idrettsmail
Utvikler Microsoft
Lansert 2001
Siste release Exchange 2007 - lansert 2009
Teknisk
Plattform Webapplikasjon
Serveradresse https://www.idrettsmail.no
Nettleserstøtte Internet Explorer, begrenset støtte for andre
Support
Kundestøtte NIF-IT Support
Supportavtale SLA Kontorstøtte- og basis Idrettspakke

Beskrivelse av tjenesten

Ansatte i idretten, som er en del av idrettens nettverk, kan ved å bruke Idrettsmail få tilgang til e-posten sin uten installasjon av en klient. Denne løsningen er ikke så funksjonsrik som en lokalt installert Outlook klient. Det kan dog gi deg tilgang til e-post på for eksempel en internettkafé i Belgia. Noen kjenner kanskje løsningen fra før under navnet Outlook Web Access (OWA). En vil herfra kunne lese og sende e-post, se kalenderen sin og ha tilgang til kontaktregisteret. Idrettsmail gir ikke tilgang til DM, for å få åpnet vedlegg som peker til innhold i DM må man benytte Idrettskontor.

Hva er inkludert?

  • Tilgang til e-post, kalender og kontakter uavhengig lokasjon
  • Tilgang ved bruk av datamaskin, nettbrett eller mobil

Hva kan du forvente?

Tjenestetilgjengelighet:

  • 99 % oppetid innenfor primærtiden, eksklusiv planlagt vedlikehold
  • Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0700 til 2200 på hverdager
  • Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0900 – 1800 på helg og helligdager

Med primærtid menes det tidsvinduet hvor tjenester garanteres tilgjengelig.

Support:

  • Åpningstid for Support er 0800-1530 på hverdager
  • Åpningstid for Support er 0800-1900 på Mandag - Torsdag, Fredag til 15.30 for klubber
  • Regulær arbeidstid er 0800-1530

Responstid feilhåndtering:

Med feilhåndtering menes de aktiviteter som kreves for å opprettholde tjenestenes funksjonelle nivå samt å holde tjenestene tilgjengelig for brukerne. NIF-IT opererer med 4 feilklasser, som har tydelige krav til responstid for både svar og løsning:

  • Kritisk feil - Så raskt som overhode mulig
  • Alvorlig feil - Så raskt som overhode mulig
  • Moderat feil - 4 timer og løsning innen 3 dager
  • Mindre feil - I løpet av neste arbeidsdag og løsning etter avtale

Hva koster dette?

Forutsetter inngåelse av rammeavtale om IKT-tjenester og idrettens basiskontorpakke.

Hvordan kan du bidra til å få en best mulig ytelse?

  • Benytte et effektivt nettverk
  • Installere ActiveSync for bruk av Idrettsmail på smartmobiler eller tablets (fungerer på de fleste enhetene)

Tilgang

For å logge på Idrettsmail må en bruke samme brukernavn og passord en har for å logge på datamaskinen sin til daglig.

Notis Ved spørsmål kontakt vår supportavdeling per e-post eller via telefon: 21 02 90 90