Idrettens nettverk

Fra itINFO
Hopp til: navigasjon, søk

Beskrivelse av tjenesten

Idrettens nettverk (WAN)

NIF-IT tilbyr tilknytning til idrettens nettverk. Telenor Nordic Connect/IP VPN benyttes og man er tilknyttet idrettens nettverk med en sikret VPN forbindelse. Brukergrensesnittet mellom idrettens nettverk og den enkelte bruker er kabling fra veggen. IP-telefoni og trafikk til terminalmiljøet blir prioritert for å sikre båndbredde til de viktigste arbeidsverktøyene.

Bredbånd (ADSL)

Norges idrettsforbund har inngått enavtale med Telenor på bredbåndslinjer til hjemmekontor. Se informasjon om reduserte priser her.

Hva er inkludert?

  • Tilgang til idrettens nettverk

Hva kan du forvente?

Tjenestetilgjengelighet:

  • 99 % oppetid innenfor primærtiden, eksklusiv planlagt vedlikehold
  • Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0700 til 2200 på hverdager
  • Primærtid for tjenestetilgjengelighet er 0900 – 1800 på helg og helligdager

Med primærtid menes det tidsvinduet hvor tjenester garanteres tilgjengelig.

Support:

  • Åpningstid for Support er 0800-1530 på hverdager
  • Åpningstid for Support er 0800-2000 på hverdager for klubber
  • Regulær arbeidstid er 0800-1530

Responstid feilhåndtering:

Med feilhåndtering menes de aktiviteter som kreves for å opprettholde tjenestenes funksjonelle nivå samt å holde tjenestene tilgjengelig for brukerne. NIF-IT opererer med 4 feilklasser, som har tydelige krav til responstid for både svar og løsning:

  • Kritisk feil - Så raskt som overhode mulig
  • Alvorlig feil - Så raskt som overhode mulig
  • Moderat feil - 4 timer og løsning innen 3 dager
  • Mindre feil - I løpet av neste arbeidsdag og løsning etter avtale

Hva koster dette?

Forutsetter inngåelse av rammeavtale om IKT-tjenester og idrettens basiskontorpakke. Ved en individuell bredbåndsavtale med Telenor kan faktura sendes direkte til NIF. En slik avtale må avklares med leder.

Hvordan kan du bidra til å få en best mulig ytelse?

  • Oppkobling med en effektiv datamaskin

Bestilling av tjenesten

Notis Ved spørsmål kontakt vår supportavdeling per e-post eller via telefon : 21 02 90 90